W piątkowym numerze dziennika „Rzeczpospolita” (nr 250/11493) ukazał się tekst autorstwa Marka Domagalskiego pt. "Reklama bankowa jasna dla każdego". Artykuł dotyczy wyroku Sądu Najwyższego (sygn. akt I NSK 66/18) w sprawie Getin Noble Bank. Wskazana instytucja reklamowała za pomocą ulotek dwa produkty inwestycyjne. Sposób przedstawienia oferty został zanegowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów a na spółkę została nałożona kara, od której wniesiono odwołanie. Sąd Najwyższy uznał, że reklama nawet przedstawiająca informacje prawdziwe, może wprowadzić w błąd przeciętnego konsumenta. Artykuł został wzbogacony o komentarz prof. Ryszarda Skubisza. Pan Profesor odniósł się m.in. do zagadnienia modelu przeciętnego konsumenta, który stanowi punkt wyjścia dla kwalifikacji każdej reklamy. Zachęcamy do lektury pełnego artykułu.