Amazon to amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe prowadzące największy na świecie sklep internetowy. W najnowszym rankingu Fortune Global 500 prowadzonym przez czasopismo Fortune firma Amazon znalazła się na 2. miejscu w rankingu największych przedsiębiorstw handlowych na świecie i osiągnęła przychód w wysokości 574,785 mld dolarów [1].
Program Amazon Brand Registry
W ramach swojej platformy, Amazon prowadzi usługę wsparcia marek własnych pod nazwą Amazon Brand Registry. Jest to bezpłatny program oferowany przez Amazon, który wspiera sprzedawców w ochronie ich własności intelektualnej, zarządzaniu ofertami oraz rozwoju działalności, niezależnie od tego, czy sprzedają oni na platformie Amazon. Po zarejestrowaniu swojej marki w Amazon Brand Registry, uprawnieni do znaku towarowego mogą uzyskać dostęp do pakietu narzędzi wspierających rozwój marki, które pomogą zwiększyć jej rozpoznawalność, liczbę potencjalnych klientów, wskaźnik konwersji oraz lojalność konsumentów wobec marki. Istotnymi funkcjami jest możliwość również monitorowania kluczowych wskaźników dotyczących wyszukiwania zgłoszonej marki i produktów nią oznaczonych przez klientów oraz śledzenia w czasie rzeczywistym efektywności działań ochronnych – zarówno tych podejmowanych przez Amazon, jak i przez uprawnionego do marki.
Dołączenie do Amazon Brand Registry pozwala podjąć działania przez uprawnionego do znaku towarowego w sytuacji, gdy ktoś próbuje sprzedać podróbki, nie jest autoryzowanym (licencjonowanym) sprzedawcą, jak i również ustandaryzować zdjęcia produktów, nazwy sprzedawanych produktów, personalizować oferty czy uzyskać dedykowany marce adres strony.
Jak zarejestrować się w programie Brand Registry?
Chcąc zarejestrować swoją markę w programie Amazon Brand Registry koniecznym warunkiem jest posiadanie zarejestrowanego znaku towarowego wydanego przez urząd ds. znaków towarowych wyznaczony dla kraju odpowiadającego danemu sklepowi Amazon.
Przed przystąpieniem do zgłoszenia marki do Amazon Brand Registry należy również przygotować materiały przedstawiające nazwę marki lub logo, które w sposób trwały są umieszczone na produktach. Oczywiście nazwa lub logo musi być tożsama z rejestracją znaku towarowego. W procesie rejestracji marki w Amazon Brand Registrykonieczne będzie udostępnienie zdjęć przedstawiających produkty, na których już jest nałożona nazwa lub logo odnoszące się do zgłaszanej marki.
Dołącz do Amazon Brand Registry rejestrując swój znak towarowy
Warto już dziś pomyśleć o zarejestrowaniu swojego znaku towarowego. Prawo na znak towarowy pozwala bowiem nie tylko objąć ochroną prawną markę, ale i również budować jej rozpoznawalność oraz uczestniczyć w takich programach jak Amazon Brand Register. Rejestracja znaku towarowego daje wyłączne prawo do jego używania dla oznaczania towarów i usług, dla których właściwy urząd przyznał ochronę, dzięki czemu właściciel marki chroniony jest przed nieuczciwą konkurencją i podróbkami.
Posiadając znak towarowy ścieżka do dołączenia do Amazon Brand Register jest prosta i zajmuje kilkanaście dni.
Nie czekaj, zarejestruj z nami swój znak towarowy
Procedura zgłoszenia znaków towarowych w naszej Kancelarii obejmuje:
- badanie na czystość rejestrową oznaczenia,
- przygotowanie i skompletowanie niezbędnych dokumentów,
- administrowanie znakiem towarowym zarówno w trakcie postępowania zgłoszeniowego, jak i po jego rejestracji,
- usługi dodatkowe, w tym wsparcie prawne w przypadku sprzeciwu ze strony uprawnionych podmiotów oraz monitoring znaku towarowego przed jego ewentualnym naruszeniem.
Nasza kancelaria z przyjemnością pomoże Państwu w zarejestrowaniu znaku towarowego, jak i przeprowadzi Państwa przez procedurę dołączenia do programu Amazon Brand Registry. Zapraszamy do wypełnienia niezobowiązującego formularza, dostępnego na naszej stronie https://skubisz.pl/uslugi-prawnicze/prawo-znakow-towarowych/rejestracja-znaku-towarowego/ pomoże on nam uzyskać niezbędne informacje do zgłoszenia Państwa znaku towarowego.
[1] https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_companies_by_revenue